Saturday 15 November 2014

Sepetang di Restaurant Pohon Kitchen

Pada petang ini diberi kesempatan untuk berada di sebuah restoran yang begitu menarik dari pandangan mata kasar. Sebuah restoran yang menampilkan gaya klasik dengan kewujudan pondok-pondok kayu beratapkan daun rumbia. Restoran yang dapat menggamit kenangan seperti di era awal 60-an.

Walaupun lokasi restoran ini terletak berhampiran jalan utama namun ketenangan masih dapat dirasai tatkala melangkah masuk ke dalam restoran. Restoran tersebut turut menyediakan landskap yang menarik dan mampu membuatkan para pengunjung restoran berasa tenang dan gembira. Di bahagian hadapan restoran, terdapat mini air terjun yang dibina menghiasi laman sederhana luas restoran. Bunyi air yang jatuh membuat fikiran tenang sambil memerhatikan ikan berenang.

Makanan barat menjadi hidangan kesukaan saya jika berada di restoran yang menyajikan hidangan seperti itu. Lamb Chop with Black Pepper menjadi kesukaan saya. Rasa daging kambing yang dibakar terasa enak di lidah dengan kelembutannya. Sos lada hitam yang menjadi bahan pencicah menambah rasa daging kambing tersebut. Hidangan sepinggan lengkap bersama salad dan kentang menampakkan satu persembahan yang agak baik walaupun ringkas. Jika berkunjung ke Guar Chempedak, Kedah bolehlah singgah di restoran ini. selamat menjamu selera..
























No comments:

Post a Comment